Felújítják az ország legforgalmasabb vasúti hídját, sokáig nem jár majd a csepeli HÉV
Június 22-től az év végéig csak Csepel végállomás és a Kvassay híd között közlekedik a HÉV.
Június 22-től az év végéig csak Csepel végállomás és a Kvassay híd között közlekedik a HÉV.
Már nem olyan egyszerű készpénzre váltani az automatákból ellopott bérleteket, mint eddig volt.
A vasúti vonalbezárás a vidék megbüntetését jelenti – mondták a fideszesek 2007-ben és 2009-ben, és valóban, amióta hatalomra kerültek, a megszüntetés helyett csak elsorvasztottak és lélegeztetőgépre helyeztek kihasználatlan vonalakat. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába, de az e-jegyrendszert is megígérték már 2010-ben.
A BKV speciális bevonatot akart a mozgólépcsőkorlátjaira és sok járművére. A két beszerzésből az egyiket egy céges vita nyomán elkaszálta a Közbeszerzési Döntőbizottság, a másik eredménytelenül zárult. A BKV sajnálja, bíróságra megy, lehetőségeket keres.
Leáll a közösségi közlekedés, és az összes közlekedőt is egy perces leállásra kéri június 4-én a trianoni döntés 100. évfordulóján Karácsony Gergely főpolgármester .
Leállított egy közbeszerzést a BKK a járvány miatt. Arra számítanak, az új kormányzati költségvetésből kevesebb pénz fog befolyni.
A járatok telítettsége mindössze 10 százalék. A Budapesti Közlekedési Központ bejelentette, hogy csütörtöktől a járványveszély elmúltáig bezárnak a ügyfélközpontjaik.
Csak a tartalékkerettel együtt kerül 91 milliárdba a 3-as metró középső állomásainak felújítása, az alapár majdnem 5 milliárd forinttal kevesebb.
A szegedieket kisegítette a MÁV, mindenki más Kelet-Magyarországon viszont rosszul járt a közlekedéssel foglalkozó egyesületek szerint.
A gyakorlatban semmi értelme annak, hogy a kormány kötelezni akarja Budapestet: szinte egyetlen saját bevételi forrását, az iparűzési adót mindenek előtt a közösségi közlekedésre kell fordítania. Borsot viszont törhetnek erre hivatkozva Karácsony orra alá 2021 közepétől.
Karácsony Gergely frissen megválasztott főpolgármester komoly fejlesztéseket tervez a budapesti közösségi közlekedésben, de a kormány segítsége nélkül a jelenlegi színvonalat sem fogja tudni fenntartani. A kormánynak lehetősége van bedönteni a tömegközlekedést, a főpolgármester a közgyűlési többséggel pedig sztrájkba engedheti a szakszervezeteket. A legvalószínűbb, hogy csatározásokkal tarkított, kényszerű együttműködés lesz a következő években.
Új működési modellt dolgoz ki a BKK a közbringarendszeréhez, a Bubihoz, amellyel komoly problémák vannak azon túl is, hogy százmilliós veszteséget termel évente. A rendszer indulása óta élő üzemeltetési szerződés novemberben lejár, csak egy évre hosszabbítják meg a T-Systemsszel és a Csepellel.
Mindenki szívesen élne egy olyan városban, ahol a lakáshoz jutás nem vágyálom vagy brutális anyagi teher, hanem városi szolgáltatás. Vagy egy olyanban, ahol a közösségi közlekedés egyre bővül, és a villamosok és közösségi alapú kerékpárok is egy integrált rendszer részei, de piaci alapon bárki beléphet a közlekedési rendszerbe. Bécs ilyen város, és ez a lakóin is érződik.
A budapesti tömegközlekedésben kezdik el a rendszer kísérleti programját, mielőtt az egész országban bevezetnék.
Csúszik a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése, már a tervezés is csúszik, a 2021-es EU-s ciklusra, mert a HÉV kikerült a főváros kezéből, így nem tudni, ki lesz a projektgazda. A Főmterv 2018-ban már kapott a tervekre 1,9 milliárd forintot.
A miniszterelnök üdvözölte, hogy a trianoni döntés századik évfordulóján egy percre megáll a közösségi közlekedés Budapesten.
Az autók száma csökkent, a tömegközlekedési járművek jó része kényszerpihenőjét tölti a járványhelyzet miatt Budapesten. Itt az alkalom újragondolni a főváros közlekedésfejlesztési terveit.
Palkovics László pedig újabb fontos területet vehet át, ezúttal Varga Mihály pénzügyminisztertől.
Nem jár teljes pályán a fogaskerekű, a 78-as trolibusz, és a 3-a metró sem – nem egy leányálom most a fővárosi közlekedés.
A Google Térkép mostantól nem csak azt mutatja meg, hol találhatók közösségi kerékpárgyűjtő állomások a városokban, azt is, hány szabad kétkerekű érhető el az adott ponton – többek közt Budapesten.